Body-Zone.cz
kulturistika a fitness
Vyzkoušejte také
další weby
Strongbody.cz
vše pro sport a fitness
Profi-krmivo.cz
krmivo pro psy a kočky
Jantana.eu
soutěžní barvy
Eleiko.cz
profi činky a příslušenství

68. - Jak se stát mistrem světa - Tréninkové techniky pro pokročilé - Izometrická kontrakce


Izometrická kontrakce je vědomé zatínání svalů bez zátěže sloužící k maximálnímu oddělení svalových skupin. Z toho vyplývá, že technika se praktikuje především v předsoutěžním období.

Pro začátečníky má též velký význam - procvičováním izometrie si budují dokonalejší neurosvalová spojení, což vede k celkovému zlepšení uvědomění jednotlivých svalů a jejich koordinaci. Při posilování se zátěží pak mají dokonalejší kontrolu zapojení svalstva.

Technika vyvolává pálení ve svalech způsobené vylučováním laktátu za zvýšeného odbourávání tuků (Coriho cyklus). Je téměř zbytečná do silové a objemové přípravy. Skutečný efekt lze zaznamenat při nižší hladině podkožního tuku, kdy jsou svalové partie dobře viditelné. Izometrií lze napravit rozdílnost jednotlivých končetin ve vyrýsování a tvaru svalů.

Pokud máte každý kvadriceps jinak tvarovaný a vyrýsovaný, zařaďte na ten zaostávající několikasekundové propínání po každé sérii tréninku nohou. Též je vhodné se na to soustředit při nácviku pózování a při předvádění póz úmyslně vystavovat tu horší končetinu či stranu těla, aby docházelo k procvičování zatínáním i během pózování před zrcadlem.

Nástup účinků techniky je poměrně rychlý. Den před mistrovstvím Evropy 2008 jsem začal procvičovat kontrakci na kvadricepsy již během letu, kdy jsem zapíral nohy o konstrukci sedačky spolucestujícího přede mnou a vědomě tak zatínal kvadricepsy po dobu deseti sekund s uvolněním svalů na dvacet sekund. V izometrii jsem pak pokračoval na hotelovém pokoji až do soutěže. Výsledek se projevil optickým zlepšením asi o 20 procent a dorovnáním rozdílnosti ve vyrýsování dolních končetin.

 

izometricka kontrakce


Izometrii lze úspěšně praktikovat těsně před soutěží pro zrychlení odvodnění podkoží, což úspěšně aplikoval na našich reprezentantech bývalý státní trenér Oleg Zhur. Je potřeba být teple oblečen a řádně se zpotit. Spolu s odvodněním podkoží se znatelně zlepší i vyrýsování a oddělení svalových partií.

Ne vždy však toto pomáhá. Především u t잚ích váhových kategorií je efekt téměř nulový. Setkal jsem se i s případy, že dobře připravený závodník (71 kg) chtěl být ještě lepší, tak procvičoval izometrii několik hodin ještě den před soutěží. Následující den byl však v horší formě, zalitý.

Izometrie těsně před soutěží se nesmí přehánět, dlouhodobější zatínání svalů spíše vzhled zhorší retencí vody v podkoží zřejmě z důvodu nadměrného zatížení dané svalové skupiny.

Kdy a jak izometrii zařadit:

  • začátečníci kdykoliv, když mají problémy během tréninku danou partii napumpovat a procítit
  • v přípravném období s blížící se soutěží zatínejte procvičované svaly po dobu 10 sekund po každé sérii
  • na vyrovnání tvaru svalů končetin a trupu během objemově-tvarovací fáze během tréninku
  • těsně před soutěží pro zrychlení odvodnění podkoží a zlepšení separace. Raději krátkodobě, možno vícekrát za den a raději vyzkoušet nejdříve před soutěží menšího významu, zda izometrie nemá na Vaši formu spíše obrácený efekt

zaslal: Tomas_Lukac | vystaveno: 01.07.2015





Výběr produktů z eshopu:

IMPULSE FITNESS IF-SPC - Posilovací ..


Lavice na biceps je klas...

IMPULSE FITNESS - Bicepsová Posilov ..


Bicepsová lavice s pevno...

XXTREME FITNESS FLOOR 8 - sportovní ..


...


Nadpis:

Email:

Napsat příspěvek:



Zadejte text z obrázku: